11 Mayıs 2012

Hazzın Hazzı

Amerika'da yaşayan bir anne 3 ve 5 yaşlarındaki oğullarını hala emziriyormuş. Bu arada kendisi de 6 yaşına kadar emmiş. Yuhh diyesim geldi demedim. Onun yerine bir maşaaallah  çektim. Biraz abartmış sanki "doğal ebeveynlik" adını verdiği metodunu. Ben ki, emzirmenin dünyanın en güzel eylemlerden biri olduğu düşünürüm, keyfi olarak emzirmeyenlerden hiç hazzetmem hatta lafı da sokarım acımam ama buna rağmen 5 yaşındaki bir çocuğu emzirmek bana bile abes geldi.

Borabaz'ı tam 15 ay 10 gün geceli gündüzlü emzirdim. Ve bu süre boyunca tam bir zombi gibi gezdim. (Bakınız zombi.) Tüm zombiliğime rağmen 2 yaşına kadar emzirmeye niyetliydim ama sağlığım izin vermedi ne yazık ki...N'apalım buna da şükür dedik. Neredeyse 2 ay olacak bırakalı ama hala hatırlayınca içim cız ediyor. Sanki başladığım bir işi yarım bırakmışım gibi. Doktoru, çocuğu memeden kesmenin çocuktan çok anne için bir travma olduğunu söylemişti. Haklıymışsınız Tolga Bey... Post-emzirme depresyonu olabilir mi acaba bunun adı?
Bu arada, Borabaz 1 yaşını geçtikten sonra neredeyse gizli saklı emzirecektim. Bir kısım insan 12 aydan sonra emzirmeyi zul addediyor zira…
“neeee hala mı emziriyorsun? “ ya da
 “askerlik yaşı gelmiş hala meme mi emiyor?” hatta
 “yuhhh koca dana” (sensin dana!)
Bir de bilimsel tarafından meseleye yaklaşanlar var;
“E bırak artık yoksa sana bağımlı bir çocuk olacak” ve falan ve filan…
Benim Bora’yı 1 yaşından sonra emzirmeye devam etmemin sebebi sadece ve sadece, Bora’nın emmekten aldığı hazdı. Süt içelim mi dediğimdeki coşkusu, memeyi ağzına aldığı anki yüz ifadesi, bir yandan emip bir yandan gözümün içine içine attığı bakışlar, çapkın gülüşler, o minicik elleriyle bir yandan yüzümü sevmesi, en acılısından memeye bile merhem oldu valla. 
Bir başkasının aldığı hazdan haz almak diye bir şey varmış bu dünyada. Hazzın da hazzı oluyormuş. Bilmezdim. Bora sayesinde öğrendim.
Ve kimbilir daha neler öğreneceğim, öğreneceğiz ondan bilmediğimiz...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...